Incepand cu data de 22 martie 2011 activitatea de promovare a Programului Operational Regional, REGIO 2007 – 2013 in Regiunea Centru, se bazeaza pe o noua strategie, in cadrul Editiei a II-a a Planului de Comunicare regional. Prin acest document, ADR Centru a pregatit un nou program coordonat si coerent, pentru masurile de informare si publicitate care pot asigura o buna cunoastere, in randul grupurilor tinta, despre Programul REGIO si despre contributia Uniunii Europene la dezvoltarea regiunii noastre.
Ultima editie a Planului de Comunicare regional editat de ADR Centru pentru Programul Operational Regional a fost avizat de catre Autoritatea de Management pentru Programul Operational Regional prin scrisoarea 23463/22.03.2011 si va fi supus aprobarii catre membrii CDR Centru, printr-un proiect de Hotarare.
Pregatirea unui nou document strategic pentru masurile de informare si publicitate la nivelul Regiunii Centru a fost impusa de analiza recenta a nivelului de informare a populatiei cu privire la existenta Programului Operational Regional – Regio. Aceasta a pus in evidenta faptul ca 39,8% dintre respondenti au auzit de POR, la nivel national. Majoritatea celor intervievati a reusit sa identifice in mod corect simbolul sub care este promovat REGIO, procentul acestora inregistrand o pondere de 48,1%. Nivelul de informare a populatiei cu privire la existenta unor investitii din fonduri europene este mai ridicat pentru Regiunea Centru, comparativ cu media obtinuta la nivelul esantionului national. Regiunea noastra inregistreaza un nivel mediu de informare cu privire la Programul REGIO. Totusi, datorita stadiului de implementare a Programului Operational Regional, este necesara abordarea comunicarii pentru REGIO dintr-un alt unghi, cu accent pe impactul acestui program, prin promovarea rezultatelor proiectelor contractate si aflate in stadii avansate de implementare.
”Pana la finalul anului 2010 au fost implementate masurile cuprinse in Editia I a Planului de Comunicare. In acest context, ADR Centru a organizat conferinte regionale, intalniri de lucru si a asigurat de asistenta si consultanta pentru potentialii solicitanti de fonduri din cadrul POR la nivel regional. Toate activitatile de informare si publicitate prin POR 2007-2013 derulate la nivel regional in perioada precedenta s-au axat in principal pe informarea potentialilor solicitanti ai POR si a publicului general de la nivelul Regiunii Centru in ce priveste Programul Operational Regional si modul cum acesta poate fi accesat, facandu-se referiri si la impactul proiectelor care s-au finalizat in perioada de raportare. Pentru perioada 2011-2015, ADR Centru si-a propus continuarea tuturor activitatilor de informare si publicitate pentru programul REGIO, pe baza noului Plan de Comunicare, avizat de catre AM POR. Vor fi organizate, conform graficului de activitati propus pentru anul in curs, cel putin 6 seminarii pentru solicitantii si beneficiarii finantarilor nerambursabile, 2 seminarii pentru informarea jurnalistilor cu tematica REGIO, cuplate cu vizite la proiecte si 2 conferinte regionale. Pe langa celelalte activitati continue de promovare, ADR Centru va realiza si o campanie de promovare indoor si outdoor a programului REGIO”, a declarat domnul Simion Cretu, director general ADR Centru.
ADR Centru se va preocupa constant pentru implementarea masurilor de informare si publicitate asupra Programului Operational Regional, in asa fel incat sa se asigure atingerea unui procent cat mai bun de absorbtie a fondurilor derulate prin acest program, in beneficiul locuitorilor Regiunii Centru si pentru dezvoltarea armonioasa a intregii regiuni de dezvoltare.