În ce proporție se adresează acestea segmentului smart? – solicitare transmisă de Bursa Construcțiilor

Toate proiectele au prevăzute echipamente sau soluții ”smart” în implementarea lor. Facem această afirmație deoarece conceptul ”smart” presupune un proces continuu de dezvoltare, retehnologizare, adaptare la noutățile tehnologice ce afectează mai puțin mediul și vizează confortul angajatului și cetățeanului, ce maximizează calitățile unui serviciu și care se desfășoară pentru cetățean și împreună cu acesta, respectiv aspecte urmărite în condițiile ce trebuie îndeplinite de solicitați. Toți solicitanții sau beneficiarii de fonduri din mediul public și privat, utilizează tehnologii inteligente integrate în procesele de dezvoltare. În același timp, proiectele finanțate de Comisia Europeană solicită investiții în soluții tehnologice de ultimă oră,  proceduri de producție sau de modernizare cu echipamente de ultimă generație, prin care se urmărește îmbunătățirea rezultatelor atinse în fiecare proces în parte. Realitatea ne arată că administrațiile au experiență redusă în implementarea soluțiilor din domeniul smart-city. Deși la nivel local există încă un nivel relativ scăzut de dezvoltare a serviciilor publice digitale, atât recentele evenimente, cât și nevoile societății au impus creșterea eficienței administrației și au generat investiții în domeniul digitalizării.

Creșterea intensității digitale, adoptarea tehnologiilor digitale pentru a îmbunătăți procesele interne ale companiei, dezvoltarea soluțiilor ce includ inteligențe artificiale, dezvoltarea comunicării digitale cu furnizorii/clienții și susținerea digitalizării serviciilor publice, inclusiv sprijin pentru intervenții de tip smart-city, reprezintă în același timp și un obiectiv de finanțare prin programul Regiunea Centru 2021-2027. Pe lângă cele două acțiuni de finanțare lansate în 2023 prin Programul ”Regiunea Centru” cu un buget de fonduri nerambursabile de peste 112 milioane euro, în 2024 vom lansa alte 11 acțiuni/apeluri de finanțare, cu un buget total cumulat de aproape 35 milioane euro, care vizează investiții în obiective digitale.